Saturday, August 29, 2009

…MAhAl NyE La…

Bulan puasa ni mesti ramai yang nak berjimat kan..?

Aku pon nak jimat gak…

Tapi time pegi bazaar ramadhan aku terpaksa menahan
Gelora nafsu aku untuk membeli makanan2 yang sedap2..

Tapi majority nye harga dah sampai tahap macam pegi bebuka kat kfc..
Kat kfc pon murah lagi kot..

Ada ke patot masa 1st day puasa hari tu..
Aku beli nasi lauk ayam kena RM4.50..
Budak umah aku lagi terok kena RM6.50.wahaha

Nak je aku terbalikkan meja yang jual tu..

Aku beli pasal mula2 aku Tanya harga, aku dengar dia cakap RM2.50 je..
Aku silap dengar..
Lepas hari tu teros serik beli kat situ..

Jadi untuk menepati budget bulanan aku yang mahu berjimat cermat..
Aku hanya membeli :

1. Nasi puteh = RM1.00
2. Ayam bakar = RM2.50
3. TEH ‘O’ Panas =RM0.60

Bagi aku tu dah murah.. tu menu semalam..

Hari ni aku tukar ayam bakar tu dengan daging gulai je.. singgit..

Lagi murah.. jumlah kesuluruhan untuk hari ini ialah RM 2.60..

Aku bejaya berjimat.hahahaha

No comments:

Post a Comment